Tänään toinen päivä. Eilinen meni hyvin - niinhän se eka päivä aina. Pitäisi ajatella, että joka päivä on dieetin uusi aloitus. Tai että jokainen kilo pudotetaan kerrallaan siten, että ei tuudittauduta siihen, että no nyt on jo kolme mennyt, kyllä tää tästä ja eikun syömään... Eli - 1 kilo ja sitten pitäisi mittarit nollata ja aloittaa laihduttamaan taas yhtä kiloa. Sitten ne ehkä huomaamatta menisivätkin kaikki. Ehkä.

Mulla on ainakin sata teoriaa laihdutuksen saloista ja siinä onnistumisesta. Käytännön kokemuksia ei sitä vastoin ole kuin kaksi. Opiskeluaikana pudotin 10 kiloa sarjalla kaikenlaisia kokeiluja kaalisopasta ties mihin. Pari vuotta sitten pudotin 10 kiloa lisäämällä reilusti liikuntaa (juoksu + kuntopyörä) ja ottamalla nutrilettia viikon kuureina 3-4 kertaa. Nuo viimeksi pudotetut eivät ole tulleet takaisin. Mutta ilman nutria en olis niitäkään varmaan pudottanut, mulla on niin olemattomat lihakset, etten mä isosta massasta huolimatta kuluta juuri mitään. Joku hieno kehonkoostumusmittaus kertoi kerran peruskulutukseni olevan 1485 kcl/pv.

Tasapainoilu on onnistunut hyvin, mutta joudun syömään tosi tosi pieniä kalorimääriä, että paino alkaa putoamaan. Ratkaisu olis varmaan punttitreeni, mutta kun siihen mä en ainakaan nyt saa itseäni pakotettua, kun aika on kovasti kortilla. Ja enemmän mä tykkään juosta.

Yksi helpottava tekijä voisi olla myös ateriarytmin korjaaminen. Usein ruokailuni painottuu iltaan, joskus niin, että syön vaan tukevan illallisen enkä muuta koko päivänä. Ei ihme, kun aineenvaihduntakin on tehnyt stopin. Mutta tästä ei oo kun yksi suunta ja se on ylöspäin :)